EUROSONG 2021. – DRUGA POLUFINALNA VEČER – ROTTERDAM, NIZOZEMSKA

33
EUROSONG 2021. – DRUGA POLUFINALNA VEČER – ROTTERDAM, NIZOZEMSKA
foto: MARIN BUKMIR (freeoglasnik)

U ovom blogu osvrćem se na drugu polufinalnu večer, komentiranjem svih izvođača na ovogodišnjem Eurosongu 2021. godine u Ahoy-areni, u nizozemskom lučkom gradu Rotterdamu. Ovi komentari nastali su za vrijeme slušanja izvedbi.

01. San Marino – etno uvod, melodija u prvom djelu/stih pjesme je ok , pre-refren ništa posebno, refren je najveća uzdanica, reper je podigao pjesmu i bio je zanimljivo iznenađenje, sve je plesno, ali mislim da ne može daleko otići u daljnjem natjecanju.

02. Estonija – uvod, stih i pre-refren vrlo dobar, refren vrlo zanimljiv, melodijske linije također.
Prateći vokali su dobro složeni, bridge srednje odrađen, refren ima potencijala, ali ne za vrhunske nakane, produkcija osrednja.

03. Češka – pokušaj nečeg modernog, loša izvedba. Pjevanje ne prati aranžman i vokal odudara od pozadine, iako je aranžman u drugoj strofi podigao pjesmu, šteta što izvođač nije bolji vokal. Bridge je očekivan, ali refren pjesme nije na očekivanoj razini i u dobroj kombinaciji s vokalom.

04. Grčka – uvod jednostavan, jednoharmonijski i vrlo efektan, aranžman i stih dobar, refren dobro izaranžiran, pjevačica ne može iznijeti pjesmu, ali pjesma je dobra, ništa novo što već nismo slušali i susretali do sada. Refren nije na razini prvog dijela pjeme, ali s dizanjem melodije sve je malo poboljšano, bridge očekivan i vrisak je na kraju zanimljiv.

05. Austrija – uvod i prvi dio su vrlo zanimljivi, refren izvrstan kao i aranžman, ali se nešto desilo s vokalom koji je nestao u prvom refrenu. Pjesma je bolja od svih prethodnih do sad, u drugom refrenu vokal se čuo puno bolje, produkcija, bridge i melodijske linije su daleko bolje od svega što smo do sada čuli. Sve je odrađeno na visokoj razini kod ove pjesme, osim stišanog vokala u prvom refrenu, za što je vjerojatno kriv (inženjer) odnosno produkcija u dvorani, a ne izvođač.

06. Poljska – uvod i prvi dio pjesme je zvučao vrlo jednostavno i zastarjelo, kao neka pjesma snimljena prije 25-30 godina. Refren i cijela produkcija, a i pjesma djeluju zastarjelo i ne pripada ovom vremenu i neusporediva je s prethodnim izvođačem iz Austrije.

07. Moldavija – ulaz nesiguran, pleše dobro, ali to ne ocijenjujemo. Refren je dobro koncipiran, šteta što nisu poslali bolju pjevačicu koja je mogla podići pjesmu na veću razinu, ovako je pokušala zamijeniti vokal plesnom koreografijom u zadnjem refrenu, ali je i u izdržavanju dugog tona na samom kraju refrena, bila također nesigurna i padala u intonaciji. Šteta.

08. Island – uvod odličan, pozitivni dva člana banda na koronavirus, pa nam je pušten snimak s probe. Pjesma ima odličan uvod i stih, pre-refren i refreni iznenađuju kvalitetom kao i aranžman. Muški vokal iako nije previše siguran je odličan, drugi pre-refren izvrstan, solo jednostavna i vrlo efektan, bridge odličan, jako zanimljiva i plesna pjesma, kraj je odličan. Pjevanje je trebalo biti malo bolje, ali pjesma je potpuno osvježenje u svakom pogledu. Odlično Island!

informationcroatia.com

09. Srbija – uvod efektan, prvi dio pjesme je zanimljiv. Bolje bi bilo da su pjevali pjesmu na engleskom jeziku, iako ni ovako nisu loši. Refren i solo su vrlo interesantni, pjevaju i ponašaju se na sceni vrlo suvereno, puno bolje i sigurnije djeluju od svih prethodnih izvođača. Solo je vrlo zanimljiv, produkcija na očekivanom nivou, nakon bridge-a vokali su nestali u refrenu, ali sve u svemu zanimljive su. Odličan scenski nastup.

10. Gruzija – prvi dio zanimljiv, vokal nesiguran intonativno, aranžman dosadnjikav, pjevač cijelo vrijeme nesiguran intonativno, ali kako zvuči i malo alternativno, može mu se pjevanje malo i tolerirati kroz pokazanu i prikazanu nesigurnost. Refreni dosadnjikavi, bez prevelikih događanja, bridge opet izveden kroz nesigurnost, refren također, zadnji refren je u visinama bio čist, ali kad se spustio u donje lage opet je zaplesao intonativno.

11. Albanija – prvi dio ili stih zvuči snažno radi vokala, ali pjesma je produkcijski i aranžerski zastarjela s prizvucima i elementima etna. Pjesma mi nije zadovoljavjuća za ovo natjecanje, čini mi se da ništa od svega. Očekivao sam puno više od Albanije s obzirom da od tamo dolaze i etablirane su već velike svjetske zvjezde. Sorry Albanija.

12. Portugal – prvi dio pjesme je izvrstan, vokal iznimno zanimljiv i specifičan. Pjesma na prvo slušanje zvuči kao veliki hit s dobro napravljenim i prilagođenim aranžmanom. Sve je napravljeno bez i najmanjih zamjerki i zadovoljava vrhunske odnosno svjetske glazbene kriterije. Vokal afektira, ali vrlo interesantno, bridge je izvrstan, refren također, produkcija na refrenu je mogla biti za nijansu bolja, ali odlično prati vokal i ova gitara na kraju im možda nije trebala. Prateći vokali i cijeli dojam je izvrstan, uključujući početak i kraj. Ovo je daleko najbolja pjesma i izvođač ove druge večeri do sada. Izvođač je pjevač s iznimnim vokalnim karakterom koji je jasno istaknut, naglašen i potenciran te ga osjetite kroz cijelu pjemu i uz pjevačevu fenomenalnu interpretaciju dolazi do punog izražaja.

13. Bugarska – uvod i prvi dio su zanimljivi, vokal rašpast i ima karakter, pre-refren jako dobar melodijski, aranžerski i pjevački, pjesma je odlična. Na trenutak se pojavilljuje mala, skoro neprimjetna intonativna nesigurnost, koja se može pripisati namjernom, bridge odličan, aranžerski jako diže pjesmu. Zadnji refren je otišao previše u neku lebdeću fazu, ali kraj s upečatljivim dugim pričanjem u slogovima je bio iznimno efektan. Odlično za koautoricu pjesme, koja je ujedno i izvođačica.

14. Finska – underground glazba – “violent pop“, imaju vrlo dobru pjesmu i sve nas podsjeća na neka starija vremena, uvodi i prvi dijelovi su zanimljivi, refreni dobro isproducirani i bridge je zanimljiv, sve u svemu zvuče dobro u kombinaciji s ritmičko bodrećim pratećim vokalima, vrlo dobra pjesma u njihovom žanru.

15. Latvija – ulaz u pjesmu i vokal je zanimljiv, a i pjesma je melodijski zanimljiva, refren također. Prvi dijelovi i pre-refreni su loše izvedeni kako aranžerski, tako i melodijski i bridge-predugo traje. Refren je najbolja stvar u ovoj skladbi, solo dionica sa žensko-muškim ritam ponavljajućim vokalima, s kojima je završena pjesma je vjerojatno najbolji dio ove skladbe. Pjevačica je već 6 puta pokušala ući na Eurosong i na kraju je uspjela, šteta što nije sve bilo malo bolje.

16. Švicarska – uvod i prvi dio su savršeni, vokal karakteran i igra se s visinama. Refren je iznimno dobar i aranžerski vrlo zanimljivo riješen. Ovo je jedna od najboljih pjesama ove večeri i s harmonijama koje iznenadno dolaze u opticaj, dok ritam se priključuje i ulazi u specifičan refren. Vokal se malo gubi, ali sve funkcionira besprijekorno, naročito u refrenima. Melodije s odlascima u nečekoivanu tonsku konfiguraciju u melodijskoj liniji su komponirane iznimno dobro i inteligentno, dok mladi izvođač vrlo suvereno vlada svojim vokalom i izvrstan je. Svaka čast.

17. Danska – uvod, glas, pjesma, aranžman, melodija i produkcija nakon ove prethodne djeluje u najmanju ruku neprimjereno. Na žalost svi dijelovi, izvođač i cijela pjesma djeluju puno neozbiljnije od prethodnog izvođača i šteta što su morali nastupati baš iza njega. Želim im puno više sreće sljedeće godine. Kompozitori su se razigrali, ali čini mi se i imam utisak da nisu pretjerano izdašni skladatelji.

Druga večer je imala ozbiljniji prizvuk, snaga pjesama u usporedbi s prvom večeri je ekvivaklentna, mada je prva večer bila više Eurovizijska i puno veselija gledano karakterno.

Finalisti druge polufinalne večeri su: San Marino, Grčka, Moldavija, Island, Srbija, Albanija, Portugal, Bugarska, Finska i Švicarska.

 

Do sljećeg komentara…

Marin Bukmir

izvor: freeoglasnik.hr

PODIJELI